Malé a střední podniky v Kanadě jsou optimistické ohledně ekonomického zotavení a růstu

Podle dotazníku společnosti KPMG jsou klíčem k růstu digitální investice. Růst malých a středních podniků mohou naopak zbrzdit problémy s nedostatkem technologického talentu či přetrvávající výpadky v dodavatelských řetězcích.

I přes obavy z následků další vlny covid-19 v Kanadě a ukončení vládních podpůrných programů, jsou podle dotazníku společnosti KPMG malé a střední podniky v Kanadě optimistické ohledně ekonomických vyhlídek na kanadském a světovém trhu v následujících třech letech.

Ilustrační fotografie

Celých 92 procent dotazovaných věří, že implementovaly správné strategie, které jim pomohou překonat překážky spojené s pandemií. Výsledky ankety jsou v souladu se závěry dotazníku KPMG pro pracovníky na pozici CEO velkých kanadských firem ze září letošního roku, odhalily však i zajímavá specifika.

Malé a střední firmy se ukázaly jako optimističtější především co se týče růstu na světovém trhu a ekonomického zotavení průmyslu.

„Kanadské malé a střední podniky jsou optimističtější ohledně vyhlídek svého budoucího růstu v následující několika letech a očekává se, že zrychlí digitalizaci a zaměstnají pracovníky z oblasti technologií,“, uvedla Mary Jo Fedy National Leader z KPMG Enterprise. „Většina soukromých podniků a rodinných firem jsou zpět v provozu, i když ne všechny dosahují úrovně ekonomické aktivity jako před pandemií.“

Malé a střední firmy v Kanadě uvádějí větší digitální konektivitu a integraci jako jádro svých růstových strategií. Zhruba 82 procent dotázaných firem se domnívá, že potřebují zvýšit digitální integrovanost své firmy, 85 procent investuje více do nových technologií, 54 procent plánuje další investice do digitalizace jako prioritu podpory růstu.

Třemi nejčastěji zmíněnými hrozbami pro růst a operativnost malých a středních podniků jsou podle dotazníku nedostatek talentu, špatně fungující dodavatelské řetězce a kyberbezpečnost. Nalezení a udržení technologického talentu je v Kanadě dlouhodobým problémem, kterému jsou malé a střední formy vystaveny více než velké firmy s většími rozpočty. Většina malých a středních podniků (79 procent) plánuje v budoucnu více se orientovat na zapojení domácích dodavatelských řetězců. V případě velkých podniků je to pouhých 25 procent.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kanada.
Zdroj: KPMG, LLP

Mohlo by Vás také zajímat

Poslouchat na Soundcloudu




• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Investice | Software a ICT služby
• Teritorium: Amerika | Kanada | Zahraničí