Maroko hledá nové obchodní příležitosti ve střední Asii

Maroko hledá nové obchodní příležitosti od zaběhlých trhů západní Evropy. Tato změna zaměření se na tradiční partnery přináší příležitosti pro české firmy.

Maroko se snaží navázat silnější obchodní vztahy s Kazachstánem organizováním „Týdne obchodní výstavy s Marokem“, který má představit marocké produkty a podpořit vzájemnou spolupráci v několika klíčových sektorech, jako jsou agronomie, kosmetika nebo IT. Tato akce je příležitostí pro marocké podniky získat přístup na trhy v Kazachstánu, což je největší ekonomika střední Asie.

Fotografie oázy v Maroku s horami na pozadí
Ilustrační fotografie

Obchod mezi oběma zeměmi je zatím poměrně nízký. V roce 2023 Maroko exportovalo do Kazachstánu zboží za 24 milionů dolarů, zatímco dovozy byly ve výši 250 milionů dolarů. Týden obchodní výstavy je příležitostí pro marocké firmy zlepšit tuto bilanci a rozšířit obchodní možnosti v regionu.

ExportMag.cz: Omán a jeho ekonomika možná ještě všechny překvapí

Projekt je součástí širšího úsilí marocké Asociace exportérů (ASMEX) podporovat místní podniky na nových mezinárodních trzích a odklonit se od vlivu zaběhlých trhů, jako jsou Francie, Španělsko, Portugalsko, Německo. 

Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Maroko
Zdroj: www.hespress.com
• Teritorium: Afrika | Maroko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Obchod | Zemědělství a lesnictví

Doporučujeme