Měsíční index spotřebitelské důvěry v Brazílii podruhé poklesl

Po výrazném propadu v březnu a dubnu a následném postupném růstu, kdy došlo k obnovení březnové pozice v měsíci srpnu, index spotřebitelské důvěry v průběhu října a listopadu opět dvakrát mírně poklesl.

Spotřebitelská důvěra už druhý měsíc za sebou mírně klesla, jak uvedl v tomto týdnu ve svém měsíčním reportu institut FGV publikující ekonomické informace v Brazílii.

Výsledek odráží nástup druhé pandemické vlny v Evropě a je spojen s obavami dalšího šíření koronaviru v Brazílii. U obyvatel je pak spojený i se stagnující nebo jen mírně klesající nezaměstnaností. „Firmy stále nenabírají zaměstnance v takové míře, jak bylo u některých v průběhu srpna a září avizováno, v některých případech dokonce došlo k dalšímu propouštění,“ uvedla Viviane Seda Bittencourt, vedoucí spotřebitelského průzkumu.

Podnikatelská nálada v podstatě kopírovala výsledky spotřebitelského průzkumu a také stále klesá, již druhý měsíc v řadě. V tomto případě do poklesu vstupují, kromě nástupu druhé vlny a nižší spotřebitelské důvěry, také aspekty jako ukončování státního příspěvku pro občany nižších příjmových skupin a s ním spojená nižší ochota více utrácet. O stále aktivních omezeních v mnoha regionech, speciálně v případě služeb a provozu restaurací, ani nemluvě.

Zpracoval kolektiv pracovníků kanceláře CzechTrade Brazílie.
Zdroj: g1.globo.com


Pravidelné novinky e-mailem