Mexická vláda chce znovu provozovat osobní vlaky

Federální vláda čtvrté transformace prezidenta Andrese Manuela Lópeze Obradora pokračuje ve snahách znovu provozovat osobní vlaky.

Prostřednictvím Ministerstva infrastruktury, komunikací a dopravy požádala o třicet milionů pesos (1,455 milionu dolarů) k realizaci před-investičních studií pro realizaci spojení v obci Campeche na jihu země. Trať je dlouhá přes dvacet kilometrů a spojení bude financováno ze zdrojů Národního fondu infrastruktury (Fonadin).

Ilustrační fotografie

Tyto studie však v rozpočtu ministerstva pro rok 2022 zahrnuty nejsou a financování je nejisté. Rozpočet počítá s železničními projekty jako jsou městský vlak Derramadero-Ramos Arizpe ve státě Coahuila, meziměstský vlak Monterrey-Saltillo, meziměstský vlak Monterrey-Nuevo Laredo či vlak ve městě Morelia. V seznamu železničních projektů je dále městský vlak Villa García-Aeropuerto Monterrey. Podle studií bude do projektu investováno 25,432 milionu pesos (1,24 milionu dolarů).

Pro vlak Campeche by mělo být využito stávající železniční infrastruktury, a to konkrétně tratí FA a FL, které dnes nejsou nevyužívané. Tratě koncesuje společnost Fonatur Tren Maya.

Konzultační firma má zhodnotit možnosti osobní železniční dopravy na stávajících trasách, zvážit jízdní řády a náklady na realizaci projektu, údržbu a provoz a identifikovat nejlepší řešení pro zlepšení městské a regionální mobility. Dále bezpečnost, kvalitu služeb, maximalizaci poptávky či koordinaci s ostatními dopravními prostředky.

Campeche se potýká s dopravními zácpami, které jsou způsobené vysokým počtem vozidel, a to jak v soukromém, tak i ve veřejném vlastnictví. V roce 2020 bylo dle údajů Národního statistického úřadu registrováno 125 544 vozidel. Cílem vlády je proto podpořit růst železničního sektoru ve státě, který zahrnuje také průjezd Mayského vlaku.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko / Zdroj: bnamericas.com

• Témata: Ekonomika ve světě
• Teritorium: Amerika | Mexiko | Zahraničí