Prostřednictvím Ministerstva infrastruktury, komunikací a dopravy požádala o třicet milionů pesos (1,455 milionu dolarů) k realizaci před-investičních studií pro realizaci spojení v obci Campeche na jihu země. Trať je dlouhá přes dvacet kilometrů a spojení bude financováno ze zdrojů Národního fondu infrastruktury (Fonadin).
Tyto studie však v rozpočtu ministerstva pro rok 2022 zahrnuty nejsou a financování je nejisté. Rozpočet počítá s železničními projekty jako jsou městský vlak Derramadero-Ramos Arizpe ve státě Coahuila, meziměstský vlak Monterrey-Saltillo, meziměstský vlak Monterrey-Nuevo Laredo či vlak ve městě Morelia. V seznamu železničních projektů je dále městský vlak Villa García-Aeropuerto Monterrey. Podle studií bude do projektu investováno 25,432 milionu pesos (1,24 milionu dolarů).
Pro vlak Campeche by mělo být využito stávající železniční infrastruktury, a to konkrétně tratí FA a FL, které dnes nejsou nevyužívané. Tratě koncesuje společnost Fonatur Tren Maya.
Konzultační firma má zhodnotit možnosti osobní železniční dopravy na stávajících trasách, zvážit jízdní řády a náklady na realizaci projektu, údržbu a provoz a identifikovat nejlepší řešení pro zlepšení městské a regionální mobility. Dále bezpečnost, kvalitu služeb, maximalizaci poptávky či koordinaci s ostatními dopravními prostředky.
Campeche se potýká s dopravními zácpami, které jsou způsobené vysokým počtem vozidel, a to jak v soukromém, tak i ve veřejném vlastnictví. V roce 2020 bylo dle údajů Národního statistického úřadu registrováno 125 544 vozidel. Cílem vlády je proto podpořit růst železničního sektoru ve státě, který zahrnuje také průjezd Mayského vlaku.