E-commerce v Mexiku skokově roste

Již před pandemií v Mexiku rapidně rostl e-commerce. Pandemie koronaviru ještě více urychlila internetový prodej a digitalizaci země.

Analytici naznačují, že mexický digitální trh v posledních měsících vzrostl na úroveň, kterou se předpokládalo dosáhnout během následujících dvou až pěti let. Zvýšilo se také vnímání bezpečnosti online nákupů. Podle Mexické asociace online prodeje (AMVO) je dnes s online nákupem spokojeno 7 z 10 Mexičanů. Společnosti jako Amazon či Mercado Libre potřebují rozšířit svá distribuční a skladovací centra a aktuálně tak zejména ve velkých městech hledají průmyslové nemovitosti. Cílem je nabídnout svým klientům co nejrychlejší dobu dodání. 

Dle Reporte 4.0, jež vypracovala asociace AMVO, 4 z 10 společností očekává, že online prodej poroste o 50 % a dle International Data Corporation (IDC) poroste internetový prodej v tomto roce dokonce o 60 %. Retailovým firmám k růstu prodejů pomáhají slevové akce typu Hot Sale. Drobní podnikatelé často sází na prodej skrz sociální sítě, jako je především Instagram a Facebook.

V posledních měsících v Mexiku vzrostl zájem zejména o donášku potravin (o 37 %), donášku jídla z restaurací (o 23 %), ale i prodej produktů vlastní značky (19 %) či prodej kosmetiky (37 %). Současná pandemická situace zvyšuje zájem o digitální služby obecně. Registruje je 67 % růst používání sociálních sítí, o 57 % se zvýšil i online poslech muziky. 

Díky novým ustanovení je zakázáno uvalovat cla na digitálně distribuované zboží, což má na rozvoj těchto aktivit pozitivní vliv.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexico City
Zdroj: Asociación mexicana de venta online AMVO 

Pravidelné novinky e-mailem