Fenomén nearshoringu (strategie outsourcingu, při které společnost převádí část své výroby na třetí strany, které se nacházejí v blízkých destinacích s podobným časovým pásmem), není v Mexiku nic nového. V období od roku 1994 do roku 2000 exkluzivita Mexika na severoamerickém trhu umožnila zemi v tomto období zvýšit export z 6 na 11 %.
Od roku 2010 Mexiko rozvíjí odvětví jako jsou strojírenství, elektrická zařízení, nábytek, plasty, výroba železa a oceli. Jedná se o odvětví, kde Mexiku na severoamerickém kontinentu Čína nemůže konkurovat. Výhodou v těchto pěti sektorech je, že Čína musí platit cla v rozmezí od 18 do 26,5 %, zatímco Mexiko nemusí platit cla, a to díky dohodě T-MEC (smlouva mezi USA, Mexikem a Kanadou).
Odhady naznačují, že pokud Mexiko odebere tomuto asijskému gigantu 5% podíl, promítlo by se to do růstu 2 % HDP Mexika, v případě 10 % by to byla téměř 4 % HDP a pro 15 % by to představovalo téměř 5,5 % HDP.
Boom nearshoringu přitahuje zahraniční investice. Počet přímých zahraničních investic, které do Mexika přicházejí, je ročně více než 35 miliard dolarů. Mexiko je atraktivním obchodním partnerem zejména pro USA. Například v letech 2017 a 2018 pocházelo 54 % přímých zahraničních investic, které dorazily do Mexika, ze Spojených států. V současné době je toto číslo sníženo na 43 %, protože investice se diverzifikují.