Modernizace poštovních služeb v Kolumbii

Kolumbijská vláda sází na digitální prostředí a nové tehnologie v poštovním sektoru.

Ministerstvo informačních technologií a telekomunikací (MinTic) druhý zářijový týden vydalo Plán rozvoje poštovního sektoru na období 2020–2024. Zavázalo se k modernizaci a přebudování současného systému poskytování poštovních služeb. V letech 2020–2024 chce provést zásadnější transformaci hlavní poštovní služby v zemi v kontextu trendů digitalizace a elektronického obchodování.

Na plánování se podílely jak místní kurýrní společnosti a provozovatele poštovních plateb, tak také oficiální kolumbijský poštovní operátor 4-72 a organizace jako Daňová správa (DIAN), Regulační komunikační komise, Ministerstvo dopravy nebo Kolumbijský statistický úřad (DANE).

Plán modernizace nastiňuje kroky v krátkodobém a střednědobém horizontu a integruje všechny aktéry v místním poštovním ekosystému. Plán klade velký důraz na digitalizaci procesů a poskytování online služeb jak operátory expresních kurýrů, tak provozovateli poštovních platebních služeb. Strategická je také transformace zavedených modelů za použití moderních technologií.

Hlavním cílem celé reformy, kromě zlepšení kvality služeb pro občany, je zvýšení konkurenceschopnosti místních kurýrních společností, především oficiálního poštovního operátora Kolumbie 4-72, kteří nejsou schopni za současného stavu úspěšně čelit výzvám digitální ekonomiky.

Plan de modernización del sector postal 2020–2024 k nahlédnutí na ministerstva.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě
Zdroj: www.mintic.gov.co

Pravidelné novinky e-mailem