Na marockém trhu mají šanci uspět výrobci nealkoholických nápojů

Marocký trh s nealkoholickými nápoji v posledních letech vykazuje výrazný růst a mimořádnou odolnost vůči globálním ekonomickým výkyvům. V roce 2024 dosáhla celková hodnota tohoto segmentu 651 milionů eur.

Analytici předpokládají pokračující růst i v následujících letech. České firmy by se v Maroku měly zaměřit zejména na segment vitamínových, izotonických a energetických nápojů, které jsou v Maroku zatím velmi slabě zastoupené.

Ilustrační fotografie

K nejdynamičtěji rostoucím kategoriím patří balená voda s meziročním růstem o 11 % a energetické nápoje s meziročním růstem o 10 %, což odráží změny v životním stylu a rostoucí zájem marockých spotřebitelů o nové typy nápojů.

ExportMag.cz: Vývozce relé boduje v Maroku

Jedním z hlavních rysů marockého trhu je jeho nízká míra nasycení v určitých segmentech, a zároveň vysoká poptávka ze strany mladé, urbanizované populace, která hledá produkty podporující aktivní životní styl. Zatímco tradiční limonády a balená voda mají v Maroku pevné postavení, nabídka funkčních nápojů – tedy vitamínových, izotonických a energetických – je zatím velmi omezená.

To otevírá českým výrobcům prostor pro vstup se specifickými produkty, které dokážou oslovit stále náročnější a více informované marocké zákazníky. Pro lepší představu: český trh s energetickými nápoji v roce 2024 překonal hodnotu 181 milionů dolarů a vykazuje stabilní růst díky posunu ve vnímání zdravějších alternativ a důrazu na sportovní a aktivní životní styl.

Podobné změny v preferencích lze dnes pozorovat i v Maroku, kde přibývá fitness center, sportovních aktivit a zájmu o zdravější životní styl. Zkušenosti z českého trhu tak mohou být pro české firmy cennou výhodou při lokalizaci nabídky – například přizpůsobením produktů sladší chuti nebo rozšířením variant bez umělých sladidel.

Distribuční síť v Maroku je dobře rozvinutá a zahrnuje supermarkety, čerpací stanice, fitness centra, hotely a vendingové automaty. Díky tomu je možné produkty rychle dostat k cílovým zákazníkům, ať už v hlavních městech jako Casablanca, Rabat a Marrákeš, nebo v menších regionech, kde roste kupní síla.

Čeští výrobci, kteří dokáží správně pochopit místní chuťové preference a vybudovat efektivní distribuční partnerství, mají šanci rychle získat silnou pozici na trhu a využít tento růstový potenciál ve svůj prospěch.

Zaujala vás tato zpráva? Zvažujete rozšířit své obchodní aktivity do Afriky? Neváhejte oslovit zahraniční kancelář CzechTrade Maroko. Nasměruje vás k novým obchodním příležitostem a pomůže vám navázat kontakty.

Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Maroko
Zdroje: www.statista.com, Studie kanceláře CzechTrade, studie agentury eLeader
• Teritorium: Afrika | Maroko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme