Náklady na námořní kontejnerovou přepravu z Asie i z Evropy do Střední Ameriky se od začátku pandemie znásobily čtyřnásobně, což je odvozeno od krize, kterou prochází globální distribuční řetězec. Další zdražení všech produktů na trhu Střední Ameriky způsobují náklady na skladování a místní přepravu, které rovněž zasáhl růst cen pohonných hmot.
Poskytovatelé námořní nákladní dopravy a logistických služeb ve Střední Americe uvádějí, že dnes náklady na přepravu na kontejner se pohybují mezi 11 000 a 12 000 dolary. Dále předpokládají, že ve druhé polovině roku částka poroste kvůli přicházející hlavní sezóně, kde počínajíc srpnem obchodníci začínají dovážet zboží pro výprodeje na konci roku.
Krize přepravy zboží je závažnějším problémem, než se předpokládalo. Výrazně ovlivnila celý region, především co se týče cen produktů a zásobování, protože přeprava kontejnerů se prodloužila v některých případech až pětkrát, než bylo obvyklé.
Digitrony slaví comeback. Český startup uspěl s technickou stavebnicí
Pro zmírnění raketového růstu cen dovozci konsolidují nákladní služby tím, že slučují zásilky od různých společností do jednoho kontejneru. Výhodou jsou úspora provozních nákladů a zvýšení provozu.