Přitom nepůjde jen o kola mechanická a elektrická, ale i bicykly na ruční pohon, či kola vybavené boxy nebo nosítky pro přepravu dětí.
Starostka Bogoty Claudia Lópezová, tajemník pro mobilitu Felipe Ramírez a ředitelka pro vládní záležitosti společnosti Tembici María Villateová provedli pilotní test stanic, které budou součástí systému sdílení jízdních kol v Bogotě. Oznámili, že do srpna by měla být v provozu polovina systému, tedy asi 1500 jízdních kol a do září by už měla fungovat celá infrastruktura.
Podle plánu bude k dispozici 3300 veřejných a sdílených kol a celkem 300 veřejných stanic pro bicykly poháněné solární energií. Velikost jednotlivých stanic bude záviset na poptávce v oblasti instalace. Systém bude disponovat 1500 mechanickými, 1500 elektrickými, 150 koly na ruční pohon, 150 s boxy a 150 s nosítky pro přepravu dětí, což ženám usnadní péči o děti.
Češi vybaví města budoucnosti chytrými stromy nebo multifunkčními lavičkami
Starostka zdůraznila, že 150 tzv. handbiků je součástí systému jako inkluzivní prvek pro město: „Mnoho lidí používá jízdní kola, ale někteří z nich mají postižení, takže jsme na ně mysleli, protože se jedná o inkluzivní systém určený pro různé podmínky a schopnosti občanů.“
Projekt se bude nacházet v rozšířeném centru města, na 27kilomertovém úseku, mezi čtvrtěmi Usaquén a La Candelaria, umožní snadné napojení na systém veřejné dopravy a nabídne 20% slevy na jízdném pro obyvatele s nižšími příjmy. Pilotní stanice budou umístěny na malém náměstí na ulicích Calle 85 a Carrera 15 a v parku El Virrey.
Tento systém nevyžaduje investice města. Brazilská společnost Tembici bude Bogotě platit za užívání veřejného prostranství formou věcného plnění, a to nákupem, instalací a údržbou parkovacích míst pro jízdní kola po dobu sedmi let provozu.