Německé dráhy se připravují na zimu. Vlastní meteostanice mají zajistit bezpečnost cestujících

Na vysokorychlostní trati Berlín-Mnichov rozmístily Německé dráhy speciální meteorologické stanice, jež mají měřit laserovým paprskem výšku sněhu, měřit teplotu, množství srážek, sílu větru a vlhkost.



Poskytují živá data o dění na trati, jejíž vybudování stálo 10 miliard eur. Pro společnost Deutsche Bahn je přesná předpověď počasí zásadní z hlediska bezpečného provozu vlaků v zimních měsících.

„Jedná se o nejmodernější technologii. Dva stupně Celsia rozhodují o tom, zda bude pršet nebo sněžit,“ komentuje rozmístění speciálních meteorologických stanic německých drah manažer infrastruktury Deutsche Bahn Holger Kühnast. Na vysokorychlostní dráze pro vlaky ICE mezi Berlínem a Mnichovem jsou čtyři v oblasti Durynského lesa.

„Předpověď počasí je pro náš provoz alfou a omegou,“ souhlasí Markus Schubert z DB Netz, jež připravuje opatření na zimu. V případě nepříznivého počasí je třeba umět rychle vyhodnotit situaci a přijmout potřebná opatření.

Při špatném zimním počasí je nezbytné upravit provoz, rychlost i čekací doby vlaků ve stanicích. Německé dráhy mají v záloze až 18 tisíc pracovníků, kteří v případě sněhové kalamity budou odklízet sníh. V zimě přitom každý den přepraví dráhy v Německu sedm milionů pasažérů.

Na zimu má společnost připraveno 40 milionů eur (1 miliardu korun) na údržbu tratí, jež jsou dlouhé 33 400 kilometrů. V loňské zimní sezóně v některých oblastech Bavorska napadlo na trať až 1,8 metru sněhu.

Nejrychlejší vlaky na německé železnici ICE, jež na některých místech jezdí 300 kilometrů v hodině, jsou pro zimní provoz kontrolovány od srpna v Lipsku. „Všechny vlaky projdou čtyř až šestihodinovou kontrolou,“ vysvětlil šéf údržby Thomas Foß.

Co podle Karla-Petera Naumanna ze sdružení cestujících Pro-Bahn ale chybí, je dostatek náhradní železniční infrastruktury, jež by se mohla v případě kalamity využít.

Převzato z webu Euro.cz. Autor: František Novák

Pravidelné novinky e-mailem