Německé maloobchodní potravinářské řetězce mají díky koronaviru vyšší obrat

Oproti minulému roku rostl obrat za první kvartál o téměř sedm procent.

Koronavirová pandemie hlavně v prvních týdnech tzv. „Lockdownu“ nahrála německým maloobchodním potravinářským řetězcům. Jejich prodeje razantně vzrostly v důsledku tvoření zásob, kterými se obyvatelé Německa chtěli připravit na novou, neznámou situaci vzniklou důsledkem šíření koronaviru. Podle Spolkového statistického úřadu zaznamenaly maloobchodní řetězce v prvním kvartálu 2020 nárůst obratu o 6,9 % oproti minulému roku.

Situace se dle analýzy EHI Retail Institute Köln pro řetězce pozitivně vyvíjela již v roce 2019, který se nesl v duchu stabilního růstu jejich obratu o 2,4 % a obchod s potravinami zaznamenal celkový obrat v hodnotě 166 miliard eur. Tato částka představuje třetinu celkového obratu německého maloobchodu. Markantní rozdíl je přitom mezi nárůstem obratu u supermarketů a diskontních řetězců. Zatímco obraty supermarketů rostly o 5,1 %, diskonty se musely spokojit s pouhými 0,8 %. Důvodem pro tento rozdíl je především změna spotřebitelského chování – dle průzkumu Gesellschaft für Konsumforschung (GfK) stále více spotřebitelů dbá na udržitelnost a kvalitu potravin na úkor nízké ceny.

V roce 2019 dosáhla nejlepších výsledků dle EHI Retail Institute Köln EDEKA s čistým obratem 37,6 miliardy eur. Na druhém místě skočilo REWE a jeho 24,7 miliardy eur čistého obratu, následované Lidlem (20,1 miliardy eur) a Aldi Süd (15,8 miliardy eur).

Zdroj: www.businessinsider.de, 16. července 2020
Vypracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Düsseldorf.

Pravidelné novinky e-mailem