Německé supermarkety připravují nové značení mléčných výrobků

Zákazníci v německých supermarketech si budou moci na etiketě prohlédnout, jak šetrná byla výroba mléčných výrobků ke zvířatům.

Společnost Lidl uvedla, že do konce roku 2022 budou všechna balení mléka a mléčných výrobků značek Lidl označena podle úrovně chovu. Stupnice se má pohybovat od 1 do 4, přičemž nejnižší úroveň znamená celoroční ustájení s uvázáním a úroveň čtyři zase celoroční pastvu, bez uvázání zvířat.

Ilustrační fotografie

Na podobný koncept chce navázat také řetězec Aldi. Od roku 2024 se na pultech tohoto supermarketu nebude prodávat mléko úrovně 1 a mléko vyrobené v zahraničí. Do roku 2030 plánuje Aldi prodávat pouze mléko úrovně 3 a 4. Německé supermarkety Edeka a Netto si stanovují podobné cíle.

Ostatní konkurenti, jako Penny, Kaufland nebo Rewe, oznámili již koncem loňského roku, že tato označení zavedou. Prozatím se však soustředili na své vlastní ekologické značky, které vynikají nejvyšší úrovní chovu.

Zdroj: www.focus.de 
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Německo.

• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Potravinářský průmysl
• Teritorium: Evropa | Německo | Zahraničí