Online nákupy v Německu zvýšily obrat maloobchodníkům

I přesto, že si koronavirus vynutil uzavření některých obchodů, zaznamenali maloobchodníci v první polovině tohoto roku vyšší tržby. Důvodem je nárůst nákupů přes internet. Některé řetězce dokonce chtějí dále rozšiřovat síť svých kamenných poboček.

Díky rozmachu e-commerce během koronavirové krize došlo v první polovině tohoto roku ke zvýšenému obratu u maloobchodníků. Podle předběžných výsledků Spolkového statistického úřadu (StBA) je s ohledem na vývoj cen jejich reálný letošní obrat o 0,8 % vyšší než v druhé polovině loňského roku. Tyto hodnoty jsou očištěny od sezónních a kalendářních efektů.

Reálný obrat vytvořený v rámci e-commerce se ve srovnání s předchozím pololetím zvýšil o 16 %. Výrazného nárůstu tržeb, pohybujícího se okolo 15 %, dosáhli také prodejci potravin, nápojů či tabákových výrobků. Významné zlepšení zaznamenaly také maloobchody v oblasti stavebnictví a domácích potřeb. Podle průzkumu Ifo institutu se také velmi dobře dařilo prodejcům jízdních kol.

Ne všechna odvětví si ovšem polepšila. Nejvíce krize zasáhla sektor oblečení, obuvi a koženého zboží. Výrazný propad tržeb utrpěli také prodejci starožitností, šperků, knih či zábavní elektroniky.

Navzdory koronavirové krizi, která podnítila diskuzi o významu nákupu v kamenných prodejnách ve prospěch online nakupování, chce řada maloobchodních řetězců nadále silně expandovat. Nepotravinářské diskonty jako Tedi, Action, Kik, Woolworth nebo Kodi chystají podle magazínu Wirtschaftswoche otevření stovek nových obchodů v Německu. Podle mluvčího společnosti Woolworth by mělo během letošního roku dojít k rozšíření o 20 až 25 nových poboček. Řetězec Tedi plánuje během tohoto obchodního roku nově otevřít 150 obchodů.

Zdroj: https://www.spiegel.de/
Vypracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Düsseldorf.




• Témata: Koronavirus svět
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod
• Teritorium: Německo