Čekací doby plavidel se prodloužily v Savannah, Houstonu a New Yorku / New Jersey, ale existují náznaky, že situace může brzy dosáhnout bodu zlomu, protože spotřebitelská poptávka se zpomaluje.
Historicky nejvíce kontejnerů přijíždějících ke zpracování pro export a import v měsíci srpnu posunuly Port of New York and New Jersey na první místo v žebříčku amerických přístavů. New York a New Jersey tak předstihly i dříve vedoucí přístavy v Los Angeles a Long Beach.
Jedním z důvodu je i drobný odklon dovozu od západního pobřeží, kde se logističtí manažeři více obávají stávky nebo výluky. Port of Los Angeles se i tak v srpnu umístil na třetím místě v zemi, se zpracováním 805 314 kontejnerů. To bylo o 37 877 méně než Port of New York and New Jersey, které zpracovaly celkem 843 191 kontejnerů. Na druhém místě se umístil přístav Long Beach, kde se pro další přesun zpracovalo 806 940 exportních a importních kontejnerů.
Letošní srpen byl nejrušnějším srpnem v historii přístavu New York a New Jersey a čtvrtým nejrušnějším měsícem vůbec. Pět nejrušnějších měsíců přístavu se odehrálo v roce 2022, jedná se tedy již o dlouhodobější trend provázející celý letošní rok. Přetížení přístavů v New Yorku a New Jersey však způsobuje i trvale vyšší ceny, zatímco v jiných přístavech již postupně došlo i k jejich snížení.