Neznámý svět – Latinská Amerika je slibným trhem pro exportéry

Exportní konference na téma „Latinská Amerika – slibné trhy pro české exportéry“ a aktuální příležitosti se uskuteční dne 12. února 2019 se v prostorech Vědeckotechnického parku v Plzni.



„Tento zdánlivě vzdálený kout světa v sobě skrývá nejedno překvapení. Zdá se být daleko a opomenut z hlavních trendů exportérů. Kdo by letěl z Prahy 12 až 16 hodin přes oceán dobývat tyto exotické země, obchodovat, poznávat kulturu, jídlo, přírodní a kulturní památky Inků, Máyů, Aztéků  a dalších kultur starých tisíce let. Jedná se však o země s nesmírným nerostným bohatstvím, evropskou kulturou, bez politických změn, rychle rostoucí střední třídou a HDP,“ upozorňuje Emil Ulrych, vedoucí zahraniční regionálního centra Latinská Amerika agentury CzechTrade. 

Podle ní je těžké se prosadit kdekoliv na světě. „Všude číhá konkurence z celé EU a USA  a velmi se ji daří, neboť většina zemí požaduje a připlácí si za kvalitu, moderní technologie, poslední top produkty a zboží. České výrobky a zboží nejsou o nic horší nebo méně kvalitnější než z jiných zemí EU a USA. Naopak, dopravit je do Latinské Ameriky za průměrnou cenu 2000 USD za 20´kontejner, do zemí, z nichž většina má podepsané dohody s EU o volném obchodu a clo přestavuje několik procent z hodnoty, není překážka,“ dodává Emil Ulrych.

Latinoameričané mají přitom podle experty CzechTrade tu samou představu o nás jako my o nich. „Občas přijedou do Prahy jako turisté, neznají náš exportní potenciál a bezmeznou škálu výrobků co nabízíme.  Je zapotřebí víry, tvrdé práce, osobního přístupu, trocha štěstí a skoro vždy zde uspějete,“ zmiňuje Emil Ulrych.

Za přednost této části světa považuje to, že celá latinská Amerika s jednou kulturou, španělštinou a Brazílií s portugalštinou, je jeden podobný velký trh. „Každá země má své odlišnosti, velikost, polohu a míru rozvoje. Ale vůbec nezáleží, u které země začnete, protože pokud v ní uspějete, tak uvidíte jak je to jednoduché. Budete se chtít vydat do dalších  sousedních zemí a za 2 až 3 roky máte osazený celý kontinent,“ láká Emil Ulrych do perspektivního regionu.

Agentura CzechTrade je přitom zájemcům připravena pomoci ve všech zemích Latinské Ameriky podle jejich potřeb. „Záleží jen na vás, zda budete tyto trhy dále rozvíjet. Chystaná konference bude jedinečnou platformou pro výměnu informací a zkušeností z praxe,“ uzavírá Emil Ulrych. Více informací zájemci naleznou v Kalendáři akcí CzechTrade

Doporučujeme