Nízkonákladové supermarkety v Kolumbii zažívají boom

Diskontní prodejny na kolumbijském trhu pokračují v úspěšné expanzi. Napomohla i pandemie.

Koncept malých prodejen potravin a smíšeného zboží je v Kolumbii stále velmi rozšířený a téměř každá ulice ve městě a na venkově má svůj typický koloniál. V posledních letech jsou ale tyto obchody postupně vytlačovány stále oblíbenějšími diskontními prodejnami, které svým zákazníkům kromě příznivých cen nabízí i neustálé slevové akce jak na potraviny, tak i spotřební zboží. Podle výsledků průzkumu Euromitor by trh měl v příštích čtyřech letech růst o dalších 36 %.

Vzestup tohoto obchodního modelu a dobré obchodní výsledky nyní v zemi urychlila i pandemie covid. Řetězce se rychle adaptovaly a vytvořily pro své zákazníky nové služby, jako je například doručování domů a objednávky přes internet. Dalším klíčovým faktorem úspěchu těchto řetězců je nízká cena nabízeného zboží, což je v situaci ekonomické recese, kdy výdaje domácností mají tendenci klesat, jasná konkurenční výhoda oproti tradičním supermarketům.

Nejstarším řetězcem diskontních prodejen v Kolumbii je společnost D1, které na trhu zaujímá vedoucí postavení. V meziročním srovnání během pandemie přesáhl růst D1 50 %, což bylo výsledkem nejen digitalizací některých služeb ale také nárůstem nových prodejen. Dnes má značka celkem 1450 obchodů ve 300 obcích a městech a zaměstnává 13 000 zaměstnanců.

Dalším řetězcem je Justo & Bueno s tisícovkou obchodů v bezmála 250 obcích. Třetím oblíbeným diskontem jsou obchody ARA, patřící portugalské společnosti Jerónimo Martin s 600 pobočkami.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě
Zdroj: portafolio.cz




• Oblasti podnikání: Obchod
• Teritorium: Kolumbie