Nízký obsah alkoholu je novým trendem v britském pivním průmyslu

Takzvaný „suchý leden“ je v Británii již tradičně měsícem nízké konzumace alkoholu, kdy se lidé s větším či menším úspěchem pokouší nahradit návštěvu baru fitness centrem.

Pivu se však rozhodně velké množství Britů nevyhýbá. V loňském roce se dramaticky zvýšila obliba nízko alkoholického piva a tento trend viditelně neopadá. Na této změně zákaznických preferencí již kapitalizují některé pivovary a představují širokou škálu piv s malým nebo nulovým ABV.

Skotský pivní gigant Brewdog vstoupil do roku 2020 premiérou světového unikátu v podobě prvního bezalkoholového pivního baru, který otevřel začátkem ledna v Londýně. Tento krok se může mnohým zdát jako extrémní, nicméně prodeje nízkoalkoholických a nealkoholických piv činily v podnicích Brewdogu v loňském roce 60 milionů liber, což je téměř 50% nárůst oproti předešlému roku. 
The British Beer and Pub Association odhaduje, že jen v průběhu ledna bude prodáno přibližně 5 milionů nízkoalkoholických pint piva a dále konstatuje, že pro mnoho lidí toto není jen záležitostí jednoho měsíce bez alkoholu, ale dlouhodobým životním stylem. Primárně se jedná o mladší generaci, která již alkoholu neholduje v takové míře.
Velcí globální hráči jako Heineken a Budweiser již představili hned několik verzí „lehkých piv“, ale ani menší lokální pivovary nezůstávají pozadu. Například prestižní londýnský kraftový pivovar Big Drop razí heslo „To drink. Not to be drunk.“ a jejich kompletní selekce piv je zaměřena výhradně na 0,5 % ABV. Rozhodně však ale neztrácí na rozmanitosti a pivaři mohou ochutnat například piva typu Stout, Lager, Pale Ale, ale i speciality jako Citra IPA, nebo Sour beer.
Londýnská kancelář CzechTrade se v pivním průmyslu dlouhodobě pohybuje a jejím hlavním cílem je představit méně známé rukodělné české pivovary prémiové kvality na britský trh. Díky spolupráci s distribuční sítí Euroboozer a Czech Beer Alliance se již podařilo dostat do vyhlášených britských barů výborná piva od pivovarů jako Albrecht, Cvikov, Kutná Hora, Bohemia Regent a mnoho dalších.
Například Albrecht Sum Ale se svými 3,8 % ABV, nebo Cvikov Sklář s 3,7 % ABV jsou rozhodně piva s velkým potenciálem, které si navzdory nižšímu procentu alkoholu rozhodně zachovávají prémiovou kvalitu a chuť svých silnějších kolegů. Česká Republika si tedy díky společné snaze milovníku kvalitního zlatého moku udržuje pozici pivní velmoci a ani nové trendy kosmopolitního Londýna jí nejsou cizí.
Klíčovou akci na podporu českých pivovarů v Londýně je bezesporu Czech Beer Day, již tradičně pořádaný kanceláří CzechTrade Londýn, kde se představí to nejlepší z domácí české scény a pivovary zde budou mít příležitost setkat se s prominentními osobnostmi v britském pivním průmyslu. Akce se koná 11. června 2020. Pracovníci v Londýně vám velice rádi zodpoví vaše dotazy spojené s komplikovaným britským pivním trhem na london@czechtrade.cz. 

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Londýně.
Zdroj: Guardian, BBPA

Pravidelné novinky e-mailem