Nizozemci zvyšují nároky

V Nizozemsku se s koronou mění i chutě i styl.

S koronavirem se změnil vzorec chování spotřebitelů a nakupuje se zdravě. Nákup zeleniny a ovoce vzrostl za 2. kvartál v porovnání s loňským rokem o 40 %, u řezníků je to 36 % a u pekařů 16 %. Celkem vzrostl retail se speciálními potravinami o 55 milionů eur.

„Kvalitní potraviny a zdravý životní styl se staly během koronaviru z trendu denní rutinou. Lidé se nemohli stravovat mimo domov, začali si připravovat jídla sami a díky dostatku volného času si začali všímat složení potravin,“ tvrdí šéf rešeršního týmu největšího mediálního domu NOS. „Velkým trendem se stalo i nakupování v malých obchodech, u lokálních producentů nebo farmářů v rámci eliminace styku s větším množstvím lidí. Náhodě nic nenechávají ani prodejci samotní, kteří začali organizovat mnoho akcí a iniciativ.“

Přesunutí nákupů na on-line platformy je samozřejmostí – i tam však konzumenti přesměrovali svou pozornost z běžného zboží na více rentabilní, exkluzivnější zboží. Například e-commerce gigant WEHKAMP, patřící do koncernu RFS Holland Holding BV, svůj čistý profit oproti loňskému roku zdvojnásobil.

Zdroj:  www.dutchnews.nl
Sestavil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Benelux




• Témata: Koronavirus svět
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod
• Teritorium: Nizozemsko