Nová lokální kampaň má pomoci segmentu cukrovarnictví v JAR

Asociace pěstitelů cukrové třtiny upozorňuje na problémy, kterým čelí cukrovarnický průmysl v JAR.

Jihoafrická asociace sdružující pěstitele cukrové třtiny rozšířila svou kampaň, kterou informuje před hrozbami, kterým čelí místní cukrovarnický průmysl. 

Závažným problémem je levný dovoz. V důsledku tohoto trendu jsou místní pěstitelé nuceni exportovat na již přesycený zahraniční trh se značnými ztrátami. Do budoucna to tedy ohrožuje 21 tisíc malých pěstitelů, 65 tisíc farmářů, 270 tisíc dalších pracovníků a milion dalších živobytí, které tento průmysl podporuje. Za každou tunu dovezeného cukru místní průmysl ztratí 4000 randů (v přepočtu 6000 korun). Jen loni to tedy byla ztráta více než 2,2 miliardy randů  (3,3 mld. korun).

Asociace spotřebitele upozorňuje, aby se na kupovaných výrobcích zaměřili na logo Proudly South African nebo kontrolovali na obalu, že cukr pochází 100% z JAR. Nově přesunula kampaň Home Sweet Home z provincie Kwa-Zulu Natal (KZN) do provincie Gauteng. V KZN je na pěstování cukrové třtiny závislá venkovská komunita. Místnímu průmyslu ale také škodí velká sucha, menší poptávka po cukru a také nově zavedená cukerná daň.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade JAR.
Zdroj: news24.com




• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl