Německé průmyslové podniky jsou v otázce zahraničního obchodu zdánlivě optimističtější než v roce 2023. Barometr jejich exportních očekávání se v květnu zvýšil o 0,3 % poté, co v dubnu činil -1,5 %.
Vývoj se v jednotlivých odvětvích značně liší. Výrobci nápojů například očekávají výrazný růst exportu. Totéž platí i pro dodavatele v nábytkářském průmyslu, stejně jako pro výrobce skla a keramiky. U výrobců zařízení pro zpracování dat je však vývoj opačný. Ve strojírenství a automobilovém průmyslu je v současné době jen malý pohyb a textilní či oděvní průmysl, stejně jako tiskárny a kovoprůmysl očekávají pokles vývozu.
Zahraniční obchod v prvním čtvrtletí letošního roku podpořil německou ekonomiku. Vývoz zboží se od ledna do března zvýšil o 2,1 % ve srovnání s předchozím čtvrtletím, z velké části díky silné poptávce z USA po zboží „Made in Germany“. To přispělo k růstu hrubého domácího produktu o 0,2 % v prvním čtvrtletí, čímž se zabránilo možné recesi v největší evropské ekonomice.