Do konce roku 2025 se začíná stavět hned několik klíčových tratí: Ciudad de México–Querétaro, Querétaro–Irapuato, Saltillo–Nuevo Laredo a Ciudad de México–AIFA–Pachuca.
Projekty pokrývají přes 770 kilometrů nového železničního spojení. Trasa Querétaro–Irapuato o délce 108 km bude rozdělena do čtyř stavebních úseků. Práce začnou na segmentu Apaseo El Grande–Querétaro a po dokončení se očekává roční poptávka kolem 4 milionů jízd.
ExportMag.cz: Dohoda mezi EU a andskými státy je příležitostí pro české exportéry
Ještě rozsáhlejší je trať Saltillo–Nuevo Laredo. Ta měří téměř 394 km a bude rozdělena do šesti bloků. Práce začnou na úseku Unión San Javier–Arroyo El Sauz. Předpokládá se roční využití až 5,5 milionu cestujících.
Zároveň pokračuje výstavba spojení Ciudad de México–Querétaro (226 km), které propojí hlavní město se státy Hidalgo, Estado de México a Querétaro. Cesta má trvat pouze dvě hodiny a bude napojena na metro, metrobusy i příměstské vlaky. V cílové stanici Querétaro vznikne moderní přestupní uzel s veřejnými službami a dopravní kapacitou pro více než deset autobusů najednou.
Projekty zahrnují nejen výstavbu tratí, ale i rozsáhlé inženýrské práce, environmentální mitigace a zkušební provoz. Mexiko tímto krokem posiluje železniční síť jako strategický nástroj pro regionální rozvoj a udržitelnou dopravu.