Panamský export roste

Rok 2019 byl pro panamský vývoz třetím po sobě jdoucím rokem růstu.

Vývoz do zahraničí zaznamenal podle údajů z loňského prosince ve srovnání se stejným obdobím roku 2018 nárůst o 6,1 procenta. Tato čísla nezahrnují vývoz mědi, zahájený v loňském roce, který dosud nebyl oficiálně specifikován. K produktům, které vykázaly největší nárůst svých prodejů do zahraničí, patří hovězí maso (62 %), rybí moučka a rybí olej (57 %), káva (42 %), vodní meloun (34 %) a banány (30 %).

Panamští producenti se vzhledem k velké konkurenci na zahraničních trzích nezaměřují na velké objemy, ale také na kvalitu a zaplnění případné mezery na trhu. Příkladem je panamská odrůda kávy Geisha, která v mezinárodních aukcích speciálních produktů překonala rekordní ceny za libru. V prosinci 2019 zaznamenal vývoz panamské kávy nárůst o 40 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2018.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexico City
Zdroj: Financiero

Pravidelné novinky e-mailem