Pandemie koronaviru urychlila digitalizaci belgických bank

Belgičané se naučili využívat zejména digitálních služeb a bezkontaktních plateb.

Koronavirová krize měla v Belgii kromě veškerých negativních dopadů i minimálně jeden pozitivní – urychlení digitalizace bankovních služeb. Tento vývoj byl velmi dobře přijat belgickou veřejností, která podle nedávno zveřejněných výsledků průzkumu vidí jako největší pozitiva zdraví (61 %), jednoduchost používání (56 %) a také odstranění nutnosti hledat bankomaty (39 %). Více než 60 % účastníků průzkumu uvedlo, že přechod na digitální platby jim zjednodušil život.

Velký nárůst zaznamenala i oblast bezkontaktních plateb, kterou využívá 70 % dotázaných, přičemž 26 % je začalo využívat z důvodu současné krize. Kromě toho se dotazovaní vyjádřili, že v budoucnu by měly bankovní služby probíhat ze dvou třetin digitálně a pouze ze třetiny na základě fyzického kontaktu. Kromě digitalizace bankovních služeb se podařilo navýšit i digitální kompetence Belgičanů, zejména v oblasti teleworkingu (45 %), získávání přístupu k informacím (42 %), sjednávání schůzek (41 %) či správy rozpočtu (39 %).

Sestavil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Balgie. 
Zdroj: https://www.brusselstimes.com/




• Témata: Koronavirus svět
• Oblasti podnikání: Obchod | Služby
• Teritorium: Belgie | Evropa | Zahraničí