Pandemie v Británii zapříčinila prudký nárůst on-line nákupů potravin

Vzhledem k přetrvávajícím opatřením kvůli pandemii Covid-19 se retailová společnost Waitrose v červnu tohoto roku rozhodla udělat výzkum mezi dvěma tisíci spotřebiteli ve Velké Británii, aby zkoumala jejich návyky rapidně rostoucího on-line nakupování. Vyhodnocení dále porovnala se svými interními daty za poslední rok a vytvořila podrobný report.

Počet on-line zákazníků běžných supermarketů se podle reportu zdvojnásobil – čtvrtina spotřebitelů si nyní objednává potraviny on-line alespoň jednou týdně. Necelá polovina tázaných uvedla jako hlavní důvod pohodlí nakupování z domova, další upřednostňují zůstat doma právě z důvodu přetrvávající pandemie. 40 % všech oslovených si na tento způsob nakupování již zvyklo a hodlá v něm pokračovat nadále.

Zajímavé výsledky pak vykazují osoby starší 55 let. Mezi nimi došlo ke zvýšení podílu online nakupujících z 8 % z minulého roku na necelou čtvrtinu. Čísla dokonce ukazují, že by celý tento trend mohl být nevratný. Ředitel společnosti Waitrose James Bailey připouští, že se z lineární křivky růstu on-line nákupů stala křivka podobná profilu hory Everest“.

Waitorse je v půlce procesu investice 100 mil. britských liber do své on-linové divize a předpokládá, že tento sektor bude tvořit až 20 % celého zisku firmy, oproti 5 % z období před vypuknutím pandemie.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Londýn.
Zdroj: Guardian




• Témata: Koronavirus svět
• Oblasti podnikání: E-commerce | Maloobchod
• Teritorium: Velká Británie