Pandemie způsobila změny v online nákupech Rakušanů

Podle nové studie KPMG téměř polovina rakouských spotřebitelů během pandemie změnila své nákupní chování. Nejčastěji nakupují potraviny, následují módní výrobky a výrobky pro bydlení.

Třetina rakouské generace Z (18–24 let) uvedla, že více než 60 % svých nákupů uskutečnila online. Mileniálové (25–39 let) vykazují podobné chování. Obě generace také stále méně využívají webové stránky nákupních portálů: polovina z nich upřednostňuje pro online nákupy používání aplikací.

Téměř třetina generace Z vyzkoušela nové způsoby dodávek potravin. V posledních několika měsících byly také poprvé potraviny nejčastěji nakupovány. Následuje je móda a bydlení.

Část respondentů nedokončí svůj nákup, pokud není nabízen jejich preferovaný způsob platby, dodací lhůta by trvala příliš dlouho nebo pokud nedůvěřují poskytovateli.

Důvodem častějších nákupů online je omezení kontaktů a hygienické předpisy, které kazí radost z nakupování. Někteří jej také využívají „z nutnosti.“ Jak vysvětluje Peter Humer, vedoucí sekce maloobchodu a spotřebitelských trhů v KPMG v Rakousku: „Krátkodobé motivace spotřebitelů způsobují dlouhodobé změny u online maloobchodu. Změnil se ‚tradiční‘ online nákupní košík. Nyní jsou více zastoupeny nové skupiny produktů, například potraviny. Složení nákupních košů se také neustále vyvíjí: online nakupující nekupuje podle kategorií produktů, ale kombinuje.“

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Rakousku.
Zdroj: regal.at




• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod
• Teritorium: Evropa | Rakousko | Zahraničí