Peking vydává digitální spotřební vouchery, chce zvýšit spotřebu a podpořit restaurace

Město Peking začalo v červenci vydávat vouchery v celkové hodnotě 100 milionů jüanů (14,82 milionu amerických dolarů), aby podpořilo maloobchodní spotřebu ve stravování.

Očekává se, že propagační kampaň financovaná vládou a digitálními platformami, které poskytují služby online objednání jídla, pokryje více než 70 000 restaurací. První várka kupónů do restaurací byla vydána prostřednictvím online platforem, jako jsou Ele.me a Meituan.

Ilustrační fotografie

Vydávání kupónů do restaurací patří k opatřením, kterými čínské hlavní město oživuje spotřebitelský trh zasažený pandemií. V Pekingu již od dubna tohoto roku panuje nejistota ohledně dalšího vývoje protiepidemických opatření. Přísné uzávěry celých čtvrtí, obchodních center a restaurací kvůli několika pozitivním případům měly negativní vliv na spotřebitelskou poptávku.

Český aplikátor Tugi zlomí strach lidí z injekcí

Radnice se nyní snaží podpořit domácí spotřebu a zvýšit cirkulaci peněz v ekonomice. Mezi další opatření patří spuštění kuponů na ubytování v příměstských oblastech, podpora nákupu nových vozidel a zahájení akcí na podporu digitální, kulturní a sportovní spotřeby.

Spotřební segment je jedním z klíčových odvětví českého exportu do Číny, a proto vládní podpory mohou pomoci zvýšit odbyt i českým firmám na čínském trhu.

Zpracoval tým pracovníků zahraničních kanceláří agentury CzechTrade v Číně (Peking).
Zdroj: CGTN

• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl
• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí