Podíl e-commerce na rakouském maloobchodu stoupl na 16 procent, lídrem zůstává Amazon

Rakušané utratili loni přes internet 11,3 miliardy eur. Největší firmy na trhu v oblasti e-commerce zaznamenaly nárůst prodeje. Svou nadřazenost ale nerozšířily.

Rakouské domácnosti vloni utratily přes internet 11,3 miliardy eur. To je 1265 eur na osobu a 16,2 % celkových maloobchodních výdajů.

Ilustrační fotografie

V evropském srovnání má maloobchodní digitální trh největší podíl ve Velké Británii s 27 %. Rozhodující je zde vysoká kupní síla v kombinaci s nízkou hustotou maloobchodních ploch. V České republice činil v roce 2021 podíl e-commerce na maloobchodě 17 %.

Rakouské internetové obchody však těží z rostoucí ochoty nakupovat online jen omezeně, neboť více než každý druhý nakupuje mimo zemi, čímž se zvyšuje odliv kupní síly. Podle odhadů RegioData zůstává pouze 36 % online útraty rakouských spotřebitelů domácím prodejcům a více než polovina (64 %) míří do zahraničí. Nejvíce z online obchodů těží německé internetové obchody (38 %), 11 % objemu tržeb putuje do Lucemburska.

Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master

Mezi přední online prodejce v Rakousku patří Amazon, který je s 28% tržním podílem jasným lídrem. Následují jej Otto Group a Zalando, každý s pěti procenty. Z rakouských prodejců se v první desítce umístily XXXLutz a Rakouská mincovna (Münze Österreich). Celkově tvoří společnosti s tržním podílem menším než jedno procento více než polovinu online obchodníků.

Zdroj: diepresse.com a de.statista.com
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Rakousko

• Oblasti podnikání: E-commerce
• Teritorium: Evropa | Rakousko | Zahraničí