Rakouské domácnosti vloni utratily přes internet 11,3 miliardy eur. To je 1265 eur na osobu a 16,2 % celkových maloobchodních výdajů.
V evropském srovnání má maloobchodní digitální trh největší podíl ve Velké Británii s 27 %. Rozhodující je zde vysoká kupní síla v kombinaci s nízkou hustotou maloobchodních ploch. V České republice činil v roce 2021 podíl e-commerce na maloobchodě 17 %.
Rakouské internetové obchody však těží z rostoucí ochoty nakupovat online jen omezeně, neboť více než každý druhý nakupuje mimo zemi, čímž se zvyšuje odliv kupní síly. Podle odhadů RegioData zůstává pouze 36 % online útraty rakouských spotřebitelů domácím prodejcům a více než polovina (64 %) míří do zahraničí. Nejvíce z online obchodů těží německé internetové obchody (38 %), 11 % objemu tržeb putuje do Lucemburska.
Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master
Mezi přední online prodejce v Rakousku patří Amazon, který je s 28% tržním podílem jasným lídrem. Následují jej Otto Group a Zalando, každý s pěti procenty. Z rakouských prodejců se v první desítce umístily XXXLutz a Rakouská mincovna (Münze Österreich). Celkově tvoří společnosti s tržním podílem menším než jedno procento více než polovinu online obchodníků.