Premiér Johnson varuje britské firmy, aby nepodcenily brexit

Tento týden spustí Boris Johnson kampaň „time is running out“, aby upozornil zástupce firem na konec přechodného období Brexitu už 1. ledna 2021. Některé průzkumy ukazují, že stále více než polovina firem není plně připravena i přes to, že do odchodu zbývá pouhých pár desítek dní.

Nejistota roste i po premiérově prohlášení, že vyjednávání Británie s EU jsou již u konce a obchodníci by se měli připravovat na odchod bez dohody. Tento týden se vyjednavači obou stran ještě znovu pokusí obnovit debatu ohledně dohody, ministr vlády Spojeného království Michael Gove stále doufá, že se obě strany na určité dohodě shodnou.

V neděli 18. října vyzvalo více než sedm desítek britských organizací napříč obory, jako jsou automotive, letectvím, farmacií, technologiemi či financí, v prohlášení vládu k urychlenému dosažení kompromisu ohledně podmínek na trhu, doufaje v zachování dohody o volném obchodu. „Při trojí hrozbě koronaviru, sužujících opatření a zmatečného konce přechodného období není divu, že mají firmy potíže s přípravou na brexit,“ prohlásil Adam Marshall, generální ředitel ministerstva obchodu.

Pokud by se strany nedohodly, firmy by čelily tarifním a netarifním opatřením a v neposlední řadě zhoršení jejich vztahů s EU.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Londýn
Zdroj: Financial Times

Pravidelné novinky e-mailem