Předseda Úřadu pro Suezský průplav Usama Rabie v lednu uvedl, že dolarové příjmy ze Suezského průplavu klesly od začátku roku o 40 % poté, co útoky donutily globální přepravce zvolit si delší, ale bezpečnější trasy.
I když nebyl uveden žádný rozpis ohledně příspěvku k příjmům kanálu, příjmy ekonomické zóny Suezského průplavu v letech 2023 a 2024 dosáhly 8,5 miliardy egyptských liber, což představuje nárůst o 205 % z 2,8 miliardy egyptských liber v letech 2016 a 2017. Čínské investice v ekonomické zóně dosáhly téměř tří miliard dolarů prostřednictvím 155 průmyslových, logistických a servisních společností.
ExportMag.cz: Firmy v letecké a kosmickém průmyslu spojily síly v exportní alianci
Ekonomická zóna také podepsala 29 memorand o porozumění s různými mezinárodními společnostmi specializujícími se na zelený vodík, která by mohla čerpat investice v hodnotě 133 miliard dolarů.
Generální ředitel dánské námořní společnosti Maersk Vincent Clerc očekává, že se narušení v Rudém moři protáhne do třetího čtvrtletí roku 2024, což ztíží situaci dopravců a podniků. Maersk uvedl, že narušení Rudého moře mělo za následek 15 až 20% ztrátu kapacity celého odvětví na trasách z Asie do severní Evropy a Středozemního moře ve druhém čtvrtletí roku 2024.