Obrat vzrostl nominálně o téměř 5 % na 204,5 miliardy eur, ale reálně, tedy po očištění o cenové vlivy, došlo k poklesu. Podle údajů Institutem pro výzkum maloobchodu (EHI) institutů byl růst tržeb nižší než inflace, přičemž ceny potravin se meziročně zvýšily o více než 12 %.
Diskontní řetězce, jako Aldi nebo Lidl, zaznamenaly největší nárůst tržeb, a to o téměř 7 %. Odborníci to přičítají tomu, že spotřebitelé v době ekonomické nejistoty dávají přednost obchodům s nižšími cenami. Naopak supermarkety Edeka a Rewe rostly o něco pomaleji, jejich tržby se zvýšily o 4 %.
ExportMag.cz: Ve světě vzniká síť ekologických učeben Archimedes s českými technologiemi
Celkově diskontní prodejny generují 46 % maloobchodu s potravinami v Německu, zatímco supermarkety zaujímají 42 %. Zbytek trhu tvoří samoobslužné velkoobchody a malé obchody.
Podle dat od EHI bylo v roce 2023 v Německu 36 858 prodejen potravin, což představuje pokles o 5 % oproti roku 2013. V současnosti na německém trhu působí přibližně 16 000 diskontů a více než 12 200 supermarketů. Tento vývoj ukazuje, jak rostoucí ceny a ekonomická situace ovlivňují spotřebitelské chování a mění rozložení trhu.