První čínská hybridní lokomotiva na vodíkové palivové články zahájila zkušební provoz

Zkušení provoz hybridní vodíkové lokomotivy se uskutečnil v severní Číně.

První v Číně vyvinutá hybridní lokomotiva na vodíkové palivové články zahájila v pátek zkušební provoz na železniční trati pro přepravu uhlí v severočínské autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko.

Ilustrační fotografie

Projekt lokomotivy na vodíkovou energii společně spustily dceřiné státní společnosti Inner Mongolia State Power Investment Corporation Limited (SPIC), CRRC Datong Co., Ltd., a Hydrogen Energy Co., Ltd.

Očekává se, že ve srovnání s tradičními dieselovými lokomotivami sníží nová lokomotiva emise uhlíku o zhruba 96 000 tun ročně při provozu na 627 kilometrů dlouhé uhelné železniční trase spojující uhelný důl Baiyinhua ve Vnitřním Mongolsku s přístavem Jinzhou v severovýchodní čínské provincii Liaoning.

České technologie triumfovaly na Světové výstavě Expo v Dubaji

i Lingtao, zástupce hlavního inženýra společnosti CRRC Datong Co., Ltd., uvedl, že hybridní lokomotiva na vodíkové palivové články má konstrukční rychlost 80 km za hodinu. Při plném palivu může běžet nepřetržitě 24,5 hodiny a její maximální trakční zatížení na rovině dosahuje 5000 tun.

Lokomotiva s novou energií má široké tržní vyhlídky pro použití ve velkých továrnách, dolech a přístavech. Při chodu lokomotivy dochází pouze k emisi vody, takže může vodíková lokomotiva během provozu dosáhnout nulového znečištění.

Čínská vláda v posledních letech výrazně podporuje projekty vozidel na nové energie, jako jeden z klíčových způsobů boje s výrazným znečištěním země. Po pokročilých, energeticky úsporných a ekologických řešeních je v Číně setrvalá poptávka.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Peking.
Zdroj: China Daily

• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí