První čínská soukromá vysokorychlostní železnice zahájila zkušební provoz

Otevření první čínské železnice financované ze soukromých zdrojů je velkým průlomem pro rozvoj železniční dopravy v zemi a může přinést příležitosti i pro české firmy.

Stavba železnice byla započata v prosinci 2017 a zahájení oficiálního provozu se očekává ještě letos. Při projektované maximální rychlosti 350 kilometrů za hodinu má trať celkovou délku 266,9 kilometru, včetně 226,3 kilometru nově vybudovaných tratí.

Ilustrační fotografie

Stavbu a provoz železnic v Číně vždy řídil stát kvůli jeho zásadní roli v ekonomice a národním rozvoji. Železnice Hangzhou-Taizhou, která se nachází ve východní Číně v provincii Zhejiang, je jedním z prvních osmi demonstračních projektů soukromých kapitálových investic do čínské vysokorychlostní železnice.

V rámci reformy financování rozvoje čínské železniční sítě se jedná o významný průlom. Železnice bude dle dohadů stát přibližně 44,9 miliardy čínských jüanů (7,02 miliardy USD) a je z 51 procent financována soukromým kapitálem, který vede skupina Fosun Group.

Češi vybaví města budoucnosti chytrými stromy nebo multifunkčními lavičkami

Fosun Group byla založená v roce 1992 a je největší soukromou holdingovou společností v Číně, která podniká v oblasti nemovitostí, léčiv, maloobchodu a investic. China Railway Corporation a její dceřiné společnosti budou provozovat železnici a vybírat příjmy z jízdenek, a poté platí investorům poplatek za používání železnice, který je spolu s reklamou jedním z hlavních zdrojů příjmů pro železniční investory. 

Železnice začíná na východním nádraží v Hangzhou a končí v Taizhou. Během výstavby překonali dělníci nové trati četné výzvy, protože jde o první vysokorychlostní železnici postavenou přes křemelinu a navíc jde o trať s nejdelším železničním tunelem ve východní Číně. 

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Čína (Peking).
Zdroj: China Daily

• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí