První online supermarket vstupuje na peruánský trh

Firma Jappi vsází na novou potřebu bezkontaktního nakupování v Peru. Doposud fungující donáškové služby ze supermarketů zefektivní díky vlastnímu skladu a logistice rozvozu.

Po rozmachu tzv. Dark kitchens v hlavním městě následuje další pro Peruánce nový trend tzv. Dark supermarkets, tedy bezkontaktních supermarketů s vlastním skladem počítajících s rozvozem objednávek. Jedná se o platformy velmi podobné českému Rohlíku nebo Košíku.

Pandemie znamenala pro peruánský trh strmý nárůst e-commerce a online plateb, přesto však objednávky a dovoz ze supermarketů probíhaly prostřednictvím donáškových služeb třetích stran a vždy v návaznosti na kamenné obchody.

Tuto díru na trhu zpozoroval peruánský investor a narodila se tak společnost Jappi. Ta začíná od 1. března operovat v Limě, ve střednědobém horizonte plánuje expanzi do provincií. Počítá se skladem o rozloze 2500 metrů čtverečných, vlastní logistikou pro rozvoz, online platformou vyvinutou v Evropě a infolinkou s kvalifikovaným personálem. V první fázi očekává Jappi zhruba 5000 transakcí za měsíc a průměrnou útratu 230 soles (přibližně 1400 Kč).

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Peru.




• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Služby
• Teritorium: Amerika | Peru | Zahraničí