Rakouská skupina Rewe mění Merkur na Billu Plus

Značka rakouského potravinového řetězce Merkur mizí – v budoucnu se má jmenovat Billa Plus.

Pobočky potravinového řetězce Merkur čeká od dubna přejmenování, uvedl člen představenstva Rewe Marcel Haraszti. Zdůrazňuje ale, že k uzavření obchodů nedojde. Naopak. Skupina pokračuje v expanzi. Do roku 2024 chce otevřít 100 nových obchodů. 

„Do roku 2024 chceme být jedničkou v sektoru supermarketů,“ řekl šéf Rewe Austria. K dosažení tohoto cíle musí být skupina sestavena jasněji. Toho má být dosaženo mimo jiné modulárním systémem a nabídka se má více přizpůsobit potřebám zákazníků. Například pobočky na nádražích a dopravních uzlech budou nabízet více takeaway produktů.

Rozšířena má být také řada BIO. Nová značka „Billa Bio“ začíná s přibližně 130 produkty a má rychle růst. Ve srovnání produktovou řadou „Ja! Natürlich“ by však značka měla být levnější a soustředit se na oblast tzv. convenience produktů. Politika slevových kampaní měla být do budoucna jednodušší, pro zákazníky srozumitelnější a jasnější.

V roce 2020 skupina Rewe, podle vlastních informací, zvýšila tržby o šest procent. Důvodem byla skutečnost, že restaurace byly několik týdnů zavřené, což vedlo ke zvýšení prodeje v supermarketech a diskontech. „Vyšší tržby však neznamenají vyšší výdělky,“ zdůrazňuje vedení společnosti Rewe. Museli jsme hodně investovat do bezpečnostních opatření, což zvýšilo náklady.

Úspory má nyní přinést slučování vlastních značek. Například v budoucnu již nebude mléko či rýže pod dvěma vlastními značkami Billa a Merkur. To ušetří skupině náklady na balení, logistiku i marketing. Ne každého to však těší. „Společnosti Billa a Billa Plus budou společně objednávat mnohem větší objemy pro své vlastní značky,“ říká Josef Domschitz, výkonný ředitel Asociace potravinářského průmyslu v obchodní komoře (WKO). Výrobci značkového zboží tak budou pod ještě větším tlakem. V minulosti uváděly supermarkety své vlastní značky na trh pouze v základní úrovni cenového segmentu. Nyní to však dělají ve všech cenových relacích a vytlačují tak z regálů zavedené značky.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Rakousko. 
Zdroj: https://kurier.at/




• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod
• Teritorium: Evropa | Rakousko | Zahraničí