Rakousko zasahuje proti mezinárodním on-line prodejcům

Současný lockdown staví kamenné obchody před velkou výzvu. Krize má však i pozitivní dopad, a to na digitalizaci maloobchodu. Nikdy předtím nevzniklo v Rakousku tolik on-line obchodů jako letos. Řada maloobchodníků se snaží co nejrychleji vyrovnat ztráty z prodejů v kamenných obchodech na internetu.

On-line obchod byl doposud v Rakousku pevně v rukou mezinárodních korporací, především Amazonu. Celkový roční obrat tohoto segmentu v Rakousku představuje každý rok více než sedm miliard eur. Pouze zlomek z toho však plyne do pokladen tuzemských prodejců.

To se má do budoucna změnit. Ministryně hospodářství a digitalizace Margarete Schramböcková a prezident hospodářské komory WKÖ Harald Mahrer představili v pondělí na společné tiskové konferenci novou platformu Obchodní dům Rakousko.

Nová metaplatforma pro rakouské on-line obchody by měla v budoucnu vyvolat turboefekt. Cílem je posílit on-line prezentaci rakouských maloobchodníků a propojit regionálnost s digitalizací. „Ve světě digitálního nakupování nemusíte nutně nakupovat z celého světa, můžete nakupovat pohodlně i doma,“ říká prezident WKÖ Mahrer. Cílem je poskytnout místním obchodníkům digitální podporu v nadcházejícím vánočním podnikání.

Platforma začala fungovat začátkem prosince, je na ní registrováno přibližně 1000 poskytovatelů a do budoucna plánuje nabídnout prostor jak malým podnikům, tak i stávajícím on-line tržištím. Pomocí geotrackingu uživatelům nabízí také možnost zobrazovat si prodejce v dané lokalitě.

Přímo prostřednictvím platformy však není možné nakupovat. Webové stránky vás propojí s prodejci, kteří sami odpovídají za prodej a dodávku produktů.

Je tak otázkou, zda nový on-line obchodní dům dokáže držet krok s jednoduchostí Amazonu.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Rakousko. 
Zdroj: https://www.diepresse.com




• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Obchod
• Teritorium: Evropa | Rakousko | Zahraničí