Rakouský koncern Porsche Holding Salzburg se s krizí vyrovnal dobře

Mluvčí společnosti Porsche Holding Salzburg (PHS) věří, že i v době pandemie má společnost dobrou pozici. Trh s novými automobily v Evropě klesl o 24,2 % a v Rakousku o 25,6 %. Trhu s ojetými vozidly společnosti PHS se během krize relativně dařilo. Koncern bude investovat do roku 2025 téměř 73 miliard eur do elektromobility, digitalizace a hybridizace.

Porsche Holding Salzburg (PHS), největší evropský prodejce automobilů, působí ve 29 evropských zemí. Ve všech těchto zemích byla zavedena přísná protipandemická opatření. Hans Peter Schützinger, mluvčí společnosti, věří, že i přesto má společnost dobrou pozici.

Pandemie přinutila automobilový průmysl zpomalit, jelikož po celém světě byly uzavřené továrny a výroba byla pozastavena na několik týdnů. Mobilita lidí a pracovní cesty byly značně omezené. V průběhu roku se zmenšil trh s novými automobily na nejnižší úroveň od roku 1987. V Evropě klesl o 24,2 % a v Rakousku až o 25,6 %. Prodej nových vozidel koncernu Volkswagen klesl o 14,4 procenta.

Naproti tomu na trhu s ojetými vozy se společnosti Porsche Holding Salzburg dařilo. Na 218 900 prodaných ojetých vozů představuje ve srovnání s předchozím rokem pokles jen o 1,7 procenta. Počet zaměstnanců vzrostl o 3,6 % a  bylo otevřeno 36 nových poboček. „Z tohoto pohledu jsme krizi zvládli dobře, i když jsme museli akceptovat značné ztráty v prodeji nových vozidel, a tedy i v tržbách,“ říká Schützinger.

Společnost Porsche Holding Salzburg očekává v prvních měsících roku 2021 velmi pomalé oživení trhů. Jeho mluvčí si dovoluje opatrný optimistický pohled do budoucnosti, i co se týká rakouského trhu.

Poté, co se v roce 2020 prodalo pouze 245 000 nových automobilů, Schützinger očekává v příštím roce prodej přibližně 290 000 nových automobilů. Koncern Volkswagen má v plánu mnoho novinek. S modelem ID.3 dorazil na trh v roce 2020 první plně elektrický automobil značky Volkswagen. Automobil a jeho MEB systém (modulární jednotka elektrického pohonu) vyžadovaly řadu školení a příprav na servis a nabíjecí infrastrukturu. V roce 2021 bude následovat řada dalších nových modelů. „Vzhledem k rychle rostoucí nabídce modelů a současným dotacím v Rakousku zažije trh e-mobility výrazný růst,“ je si Schützinger jistý.

Šéf Porsche Holding Salzburg říká, že udělá vše pro to, aby obhájil nový rekord v krizi. V Rakousku má nyní koncern Volkswagen se svými značkami tržní podíl 37 % a je tak daleko před ostatními výrobci.

Nejoblíbenější značkou je stále Volkswagen (15,5 % tržní podíl), následují Škoda (9,8 %) a SEAT (6,6 %).
Žebříček nejprodávanějších automobilů v Rakousku:

  1.  Octavia
  2. Golf
  3. Polo
  4. Fabia
  5. T-Roc,
  6. T-Cross
  7. autobus VW
  8. Tiguan

Porsche Holding Salzburg je také úspěšný se svými značkami SEAT (6,6 % tržní podíl), Audi (5,7 % tržní podíl) a Porsche. Se značkou sportovních vozů směřuje PHS v Rakousku během koronavirové pandemie dokonce k novému rekordu v prodeji. Do konce listopadu bylo zaznamenáno 1318 nových vozů Porsche.

Na své výroční tiskové konferenci zdůraznil Porsche Holding Salzburg svůj závazek vůči pařížským klimatickým cílům a ochraně klimatu. Do roku 2050 by měl být celý koncern v rozvaze uhlíkově neutrální – to zahrnuje vozidla, závody a všechny procesy.

Koncern hodlá investovat do roku 2025 téměř 73 miliard eur do elektromobility, digitalizace a hybridizace. Z toho 35 miliard eur půjde pouze na elektromobilitu. Koncern Volkswagen plánuje do roku 2029 uvést na trh 75 plně elektrických modelů všech značek a k tomu přibližně 60 dalších hybridních vozidel.

V roce 2020 došlo v Rakousku k dalšímu posunu ve prospěch alternativních forem pohonu. Zatímco podíl nafty na celkovém trhu klesl o 1,2 procentního bodu na 37 % a podíl vozidel na benzínový pohon klesl až o 9,8 procentního bodu na 44,2 %, tak podíl alternativních pohonů se více než zdvojnásobil na 18,8 % (+11,1 procentních bodů). To znamená, že počet automobilů s alternativním pohonem vzrostl přibližně o 18 500 oproti předchozímu roku. Tržní podíl všech elektrických vozidel se zdvojnásobil na 5,6 % a u hybridních vozidel vzrostl na 13 %.

Schützinger vítá státní opatření pro postupnou ekologizaci nových automobilů a pro snižování emisí CO2.

Zdroj: https://www.trend.at/branchen/auto-mobilitaet/porsche-holding-salzburg-wir-krise-11811597 
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Rakousko. 




• Oblasti podnikání: Automobilový průmysl
• Teritorium: Evropa | Rakousko | Zahraničí