Rekordní nárůst prodejů sportovních potřeb v Číně

Příležitosti ve sportovním odvětví se naskýtají v Číně.

Epidemie covidu-19 v roce 2020 způsobila rychlý růst poptávky po sportovních potřebách v Číně. Na základě údajů čínských e-commerce platforem došlo v kategorii sportovních potřeb či vybavení k meziročnímu nárůstu o 150 %.

Mezi nejvíce rostoucí mikro kategorie patří například potřeby na jógu, domácí fitness či potřeby pro běhání, které zaznamenaly meziroční růst o více než 200 %. Podíl sportovního odvětví na čínském HDP je přitom stále pouze 1 %, což je o polovinu méně, než je průměr rozvinutých zemí včetně ČR. Dle čínských analytiků tak stále zůstává významný potenciál pro další růst tohoto odvětví.

Dá se tedy i nadále očekávat viditelný nárůst celého odvětví i v souvislosti s konáním zimních olympijských her 2022 v Pekingu. Díky olympijským hrám by mělo dojít k rozvoji zimních sportů a celkový rozsah sportovního odvětví v Číně by měl do roku 2025 vyšplhat až na 5 bilionů RMB (asi 0,73 bilionu USD).

Růst významu sportu pro čínskou ekonomiku je neopakovatelnou příležitostí pro české firmy. Nejedná se pouze o výrobu sportovních potřeb a vybavení, ale i o služby související se sportem či sportovně-technologická řešení. Ústřední vláda dělá vše pro úspěch domácích sportovců na blížících se olympijských hrách. Zahraniční zboží, zkušenosti i vybavení mají v Číně velký odbytový potenciál.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Peking.

Pravidelné novinky e-mailem