Rekordní počet transakcí na čínský online nákupní festival

Online nákupní festival na 11.11. opět přináší rekordní prodejní výsledky

Čínský clearingový systém online plateb NetsUnion a největší poskytovatel platebních karet v Číně China UnionPay ohlásily během letošní online nákupní horečky Singles‘ Day (11.11.) platby v hodnotě 22,32 bilionu jüanů (asi 3,48 bilionu dolarů).

Nákupní festival Singles‘ Day (11.11., proto také někdy „Dvojitá jedenáctka“) poprvé iniciovala největší čínská e-commerce platforma Alibaba 11. listopadu 2009 a od té doby se stal jedním z největších světových online nákupních horeček.

V tomto roce bylo nákupní období rozloženo od 1.11. do 11.11. Během tohoto 11 dní dlouhého období bylo čínskými e-commerce platformami zpracováno přes 27 miliard transakcí, což představuje meziroční nárůst o 17,96 procenta, přičemž jejich celková hodnota vzrostla meziročně o 14,98 procenta, uvedla Čínská lidová banka (tj. čínská centrální banka).


Podle Čínské lidové banky byly platební služby bezpečné, efektivní a pohodlné a rozsah souvisejících obchodů i spotřeba obyvatel během nákupního festivalu podle centrální banky neustále rostly.

Rostoucí význam e-commerce jako prodejního kanálu v Číně si uvědomuje i kancelář CzechTrade v Pekingu. Proto je partnerem českého národního pavilonu na e-commerce platformě JD, který českým firmám nabízí možnost prodávat jejich zboží v Číně bez nutnosti získání domácí certifikace.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Čína.
Zdroj: Vlastní zpracování




• Témata: Ekonomika ve světě
• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí