Rekordní rok pro italského výrobce sýra, produkce vzrostla téměř o 5 %

Rok 2020 byl velmi překvapivým rokem pro výrobce italského sýra Parmigiano Reggiano. Nejen že se produkce zvýšila o 5 %, ale dařilo se nečekaně dobře na dvou klíčových trzích, u kterých se spíše předpokládal pokles – USA a Velká Británie.

I přes zvýšená cla se stal americký trh nejdůležitějším přeshraničním trhem pro 326 výrobců DOP Parmigiana Reggiana. Americký trh absorboval 20 % celkového vývozu a v loňském roce vykázal růst 1,9 %. Dalším důležitým trhem je Velká Británie. Obavy, že odchod Velké Británie z EU negativně ovlivní export tohoto sýru, se naštěstí nenaplnily. Velká Británie byla dokonce zemí s nejvyšším nárůstem tržeb (+21,8 %) a představovala 13 % celkového vývozu (za USA, Francií a Německem).

V zahraničí dosáhl objem prodejů růstu o 10,7 %. Dokonce i v Itálii, která stále zůstává prvním trhem s 56 % tržeb, byl zaznamenán nárůst o 7,9 %, což byl neočekávaný výsledek v roce pandemie a kolapsu spotřeby. Vysvětlení je však poměrně jednoduché. Uzavření restaurací mělo za následek to, že rodiny vařily mnohem více a zaměřovaly se na tradiční italskou kuchyni.

V roce 2020 se vyrobilo 3,94 milionu kol sýru Parmigiano Reggiano (asi 160 tisíc tun). Jedná se o historický rekord s obratem 2,35 miliardy eur. Po vydařeném roce budou v tom letošním výrobci čelit nejen poklesu výdajové kapacity domácností, ale bude také třeba vynakládat vyšší náklady na posílení a ochranu značky Parmigiano Reggiano.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie. 
Zdroj: Il Sole 24 Ore




• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl
• Teritorium: Evropa | Itálie | Zahraničí