Rekordní výsledky cross-border e-commerce v Číně jako příležitost pro české firmy

Čínská cross-border e-commerce představuje unikátní prodejní kanál pro čínský trh.

Čínský sektor cross-border e-commerce rychle roste, protože mladí nakupující v zemi vyznávají nový životní styl, nakupují více diverzifikované a personalizované dovážené produkty, uvádí nová zpráva giganta elektronického obchodu JD.

Prodej dováženého zboží včetně zdravotní péče, produktů pro domácí mazlíčky, potravin a nápojů, zboží pro matky a děti a produktů osobní péče zaznamenal v roce 2020 nejrychlejší růst, uvádí zpráva JD.

Růst spotřeby dovážených produktů v menších městech je vyšší než z měst prvního a druhého sledu (tj. hlavní města provincií a nejvýznamnější ekonomická centra). V loňském roce zaznamenaly provincie Guangdong, Henan, Hainan, Fujian a Gansu nejrychlejší růst počtu spotřebitelů nakupujících zahraniční zboží na online tržištích společnosti JD, uvádí zpráva.

Zpráva také uvádí, že kosmetika, make-up, produkty zdravotní péče a mateřské a kojenecké výrobky jsou tři nejprodávanější kategorie dovážených výrobků. Spotřebitelé na platformě JD upřednostňují nákup zahraničních výrobků ze Spojených států, Japonska, Francie, Německa a Švýcarska.

Podíl spotřebitelek, které nakupují dovážené zboží, je vyšší než podíl spotřebitelů mužů. A mladá generace do 30 let je nejrychleji rostoucí skupinou spotřebitelů dovážených produktů.

Během letošního nákupního karnevalu Singles Day se navíc mezi spotřebiteli prosazují produkty z dovozu. V prvních 10 minutách propagace byl objem transakcí JD Worldwide Import Supermarket 39krát vyšší než v loňském roce. Například obrat italské luxusní značky Tod’s v první minutě propagace překonal podle JD obrat za celý loňský den.

Údaje z Generální správy cel ukázaly, že objem čínské cross-border e-commerce dosáhl v prvním pololetí letošního roku 886,7 miliardy juanů (138,6 miliardy dolarů), což je meziročně o téměř 29 procent více.

„S rostoucí domácí poptávkou a pokroky v nově vznikajících maloobchodních technologiích Čína zavedla preferenční politiku, jako je snížení dovozních daní a rozšíření sortimentu zboží, které je dovoleno tímto způsobem dovážet. To vše podnítilo nárůst cross-border dovozů prostřednictvím elektronického obchodu navzdory pandemii COVID-19.“ řekl Zhang Tianbing, ředitel asijsko-pacifického retailového sektoru v poradenské společnosti Deloitte.

Přeshraniční elektronický obchod sehrál pozitivní roli při obohacování nabídky domácích produktů, podpoře rozvoje nových obchodních modelů a lepším uspokojování potřeb obyvatel, řekl Mo Daiqing, hlavní analytik z Internet Economy Institute, čínské poradenské společnosti.

Rostoucího významu cross-border e-commerce jako vhodného prodejního kanálu do Číny si je vědom i CzechTrade. Proto ZK Peking od letošního 4. kvartálu poprvé nabízí českým firmám možnost prodeje přes český národní pavilon na výše zmíněné platformě JD. Prodej přes český národní e-commerce pavilon představuje pro české exportéry unikátní možnost prodeje jejich výrobků v Číně bez nutnosti získání čínských certifikací.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Čína. Zdroj: China Daily, ZK Peking




• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí