To ukazuje průzkum zadaný obchodním sdružením Handelsverband. Celkem 280 retail parků; 6,4 milionu metrů čtverečních celkové prodejní plochy, 8000 obchodů a tržby 17 miliard eur.
Každé čtvrté euro končí v retail parcích. Ty tak stále více přebírají roli lokálních zásobovacích center. Podle Romana Schwarzeneckera, jednatele a prokuristy ve společnosti Standort+Markt jsou na ústupu obchody s módou, přibývají však fast-food restaurace. Žebříčku prodejů vedou obchody s potravinami, mezi nimi s 214 filiálkami vítězí Hofer.
Hannes Lindner, výkonný ředitel Standort+Markt, vidí oblasti retailových parků jako tiché vítěze krize: „Pokud se v rakouském maloobchodu stále něco děje, bude to v aglomeracích maloobchodních parků, to by mohl být obecný soud posledních tří let.“ Zatímco ve městech již prostor ubývá a v obchodních centrech přinejlepším stagnuje, ve specializovaných maloobchodních aglomeracích stále dochází k mírnému růstu.
Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master
Vzhledem k nižším nájmům, dostupnosti parkovacích míst, bezbariérovosti jednopodlažních obchodů a jednoduchým půdorysům obchodních ploch jsou tyto zóny přirozeně atraktivní. Schwarzenecker očekává, že potraviny, drogerie a diskonty budou chtít stále více expandovat. Mimoměstské nákupní zóny se budou pomalu rozrůstat a přibližovat se tak městům.