Přístaviště bude podle Economicy sloužit k dokování, zastavování a zajišťování lodí, nakládání a vykládání zboží nebo nástupu a výstupu cestujících. Celkem bude mít přístaviště délku 1291 metrů.
Investice přesahuje 1,26 miliardy lei, uvádí se v návrhu normativního aktu, který k veřejné diskuzi zveřejnilo ministerstvo dopravy a infrastruktury. O tomto projektu se hovoří od roku 2023 a loni byl vyčíslen na 1,6 miliardy lei. Předmětná investice má dobu realizace 36 měsíců a bude financována z nevratných externích prostředků prostřednictvím Programu dopravy 2021–2027, ze státního rozpočtu a z prostředků národní společnosti Správa námořních přístavů S.A. Constanța.
Pro realizaci projektu, který vyžaduje také bagrování, výstavbu 300 metrové železniční trati, přístupových komunikací a revizi základních inženýrských sítí, je třeba schválení od vlády.