Tyto automobilky v roce 2025 zahájí instalaci nabíjecích portů používané Teslou, známého jako NACS, místo současného průmyslového standardu CCS do svých elektromobilů.
Partnerství se dvěma předními výrobci automobilů v USA je pro Teslu a její nabíjecí technologie velkou výhrou. Očekává se, že tento krok zvýší tlak nejen na další výrobce automobilů, ale také na americkou vládu, která investuje miliardy do budování sítě nabíjení elektromobilů, aby přijaly tuto technologii.
I z pohledu výrobců elektromobilů se jedná o výhodný krok. Generální ředitelka GM Mary Barra v půlce června uvedla, že v důsledku dohody automobilka očekává, že ušetří až 400 milionů dolarů z dříve oznámené investice ve výši 750 milionů dolarů na vybudování nabíjecí sítě svých elektromobilů.
Tesla uvádí, že má celosvětově přes 45 000 nabíječek na 5 000 stanicích, nicméně neuvádí, kolik z nich je v USA. I tak tato partnerství zákazníkům Ford a GM výrazně zjednoduší přístup k nabíjení elektrovozidel.