Síť supermarketů Tesco má v Británii prodávat více zdravějších potravin

Spojené království má dlouholetý problém, kterým je obezita. Každý třetí Brit byl před pandemií obezní, s karanténou počet lidí s nezdravou váhou ještě vzrostl. Britský řetězec Tesco má nyní na popud svých investorů prodávat více zdravějších potravin.

Skupina investorů v čele s neziskovou organizací ShareAction vyvíjí nátlak na největší britský supermarket Tesco, aby do své nabídky zařadil více zdravějšího jídla a pití v boji proti rostoucímu problému obezity. Akcionáři se mají na svém výročním mítinku setkat až v létě, ale již nyní hlásí, že mají v rukou plán na zdravější produktovou nabídku včetně udržitelných potravin. Tento trend mají následovat i další řetězce jako Sainsbury’s a Marks & Spencer.

Organizace ShareAction naopak pochválila Tesco za nedávné iniciativy, které ukázaly, že snížení cen ovoce a zeleniny mělo pozitivní vliv na spotřebitele a že odstranění čokoládových položek z exponovaných prodejních prostor snížilo jejich spotřebu. Tesco dále, jakožto první maloobchodní řetězec v Británii, oznámilo, že cílem je zvýšit do roku 2025 prodej rostlinných alternativ masa o 300 %.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Velká Británie.
Zdroj: BBC




• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Potravinářský průmysl
• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí