Malý zájem a obavy z kvality a dostupnosti náhradních dílů přetrvávají i přes úspěchy elektrovozu BYD Atto 3 a nízké ceny. Podle aktuálního průzkumu Mobile.de je jen malá část německých řidičů otevřená nákupu takových vozidel.
Důvody neochoty jsou různé. Třetina dotázaných chce vysloveně podporovat domácí výrobce, další třetina se raději spoléhá na západní značky. Velkou roli hrají také obavy z dostupnosti náhradních dílů. Pro ty, kdo jsou v zásadě otevření čínským modelům, hraje rozhodující roli cenový argument.
Nejistotu zvyšuje diskuze o represivních clech na čínské elektromobily. Evropská komise plánuje zavést cla až 48,1 % na dovoz elektromobilů, aby zabránila dumpingovým cenám. Toto opatření je však vnímáno kriticky, protože by se mohlo dotknout i evropských výrobců, kteří mají část své výroby v Číně.
Čínské automobilové značky hrají na německém trhu zatím jen vedlejší roli. V roce 2023 měly tržní podíl pouhých 0,9 %. Povědomí o značce je také omezené, nejznámější je Polestar, následovaný MG a BYD.