Vracející se čínští cestovatelé jsou digitálně zdatní a dávají přednost funkčnosti před značkou, což jsou faktory, které mohou poskytovatelé promítnout do autentických, bezproblémových a jedinečných nabídek.
Před pandemií byla Čína největším trhem pro výjezdové cestovní kanceláře na světě. V roce 2019 podnikli čínští turisté 155 milionů výjezdů a utratili za cestování celkem 255 miliard dolarů. Poté, co čínské odvětví cestovního ruchu přestálo dopady pandemie, se v roce 2023 připravuje na silné oživení. Očekává se, že příjmy z domácího cestovního ruchu přesáhnou 580 miliard dolarů, což znamená impozantní 96% nárůst.
ExportMag.cz: Výrobce Harmonik z Loun boduje v Číně. Zahrál si i prezident
Čína je důležitým zdrojem trhem pro některé významné destinace. Například v Thajsku tvořili čínští turisté 28 % příjezdového cestovního ruchu, v Japonsku 30 % a v Německu 16 % návštěvníků ze zemí mimo EU. Největší podíl na čínském výjezdovém cestovním ruchu měly rekreační cesty, které v roce 2019 představovaly 65 % cestujících.
Průměrné výdaje na jednoho uživatele na zahraniční cesty v první polovině roku 2023 vzrostly o 24 % ve srovnání s rokem 2019. Mezi nejoblíbenými destinacemi v první polovině roku 2023 z hlediska objemu transakcí byly Hongkong, Macao, Japonsko, Thajsko, Francie, Jižní Korea, Austrálie, Kanada, Velká Británie a Singapur.
Čínští turisté nejčastěji utrácejí peníze za zábavu, jídlo a nakupování. Jedná se také o nejflexibilnější a nejvariabilnější segmenty výdajů a existují zde příležitosti k up-sellingu u atrakcí, jídla a nápojů. Maloobchodní hráči mají dobrou pozici k vytvoření jedinečných a nečekaných nabídek, které by stimulovaly výdaje v této oblasti.