Tento projekt představuje největší zakázku pro Ineco v Maroku. Zahrnuje projekt o délce 85 km nových železničních tratí, které mají zvýšit kapacitu pro přepravu cestujících na středních vzdálenostech.
V Tangeru bude navrhovaná práce zahrnovat propojení centra města s fotbalovým stadionem a letištěm, což je součástí příprav na mistrovství světa ve fotbale 2030. Také bude provedena studie proveditelnosti nové železniční trati spojující Tanger s Tetouanem.
Ineco bude spolupracovat s místní firmou CID na 14 měsíční smlouvě s rozpočtem 2,7 milionu eur, kterou zadal marocký národní železniční operátor ONCF. Projekt je součástí marocké železniční strategie 2040, dlouhodobého plánu na rozvoj železniční sítě země.
ExportMag.cz: Vývozce relé boduje v Maroku
Podle strategie má být vytvořena hustá, propojená síť vysokorychlostních, regionálních a příměstských vlaků, která přispěje k rozvoji všech regionů.
Do roku 2040 plánuje Maroko zvýšit železniční spojení z 23 na 43 měst, propojit 12 přístavů a 15 letišť a rozšířit přístup k veřejné dopravě pro 87 % populace, ve srovnání s aktuálními 51 %. Cílem je vytvořit 300 000 pracovních míst a zajistit, aby 87 % obyvatel Maroka využívalo veřejnou dopravu. Rozpočet na tento plán činí 375 miliard dinárů (37,5 miliardy dolarů).
Kromě železniční zakázky byla Ineco nedávno vybrána marockým Národním úřadem pro letiště (ONDA), aby vypracovala program rozvoje infrastruktury a terminálů pro mezinárodní letiště Mohammed V v Casablance. Cílem je identifikovat aktuální problémy a definovat velikost a návrh infrastruktury potřebné k zvládnutí budoucího růstu letecké dopravy.