Španělský Carrefour nahrazuje plasty ekologickými obaly

Maloobchodní gigant Carrefour za poslední tři roky snížil používání plastů v obalech na ovoce a zeleninu o polovinu.

Tím se zabránilo vzniku odpadu z vysoce znečišťujícího materiálu, který byl nahrazen udržitelnějšími materiály, jako jsou potravinová síťka, papír nebo rozložitelný kartón.

Ilustrační fotografie

Plasty mají značný negativní dopad na životní prostředí, a proto je důležité jejich objem postupně snižovat. Španělské podniky jsou aktivní při hledání řešení.

Udržitelnost je v dnešní době jedním z firemních zájmů, zejména v zemědělsko-potravinářském a distribučním průmyslu, které jsou považovány za průkopníky nových způsobů uvažování. V této oblasti vyniká Carrefour, který chce dosáhnout uhlíkové neutrality v roce 2040 a za poslední tři roky ve Španělsku dokázal snížit množství plastových obalů ovoce a zeleniny o 50 %.

Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory

Carrefour nahrazuje plasty udržitelnými materiály, jako jsou karton, síťovina nebo biologicky rozložitelné obaly. Za poslední tři roky se podařilo snížit množství použitého plastu o 7154 tun. Pokroky v postupné eliminaci plastových obalů pokračují. Obaly na ovoce a zeleninu vyrobené z panenského celulózového vlákna, ze zbytků lesní prořezávky a udržitelných lesů jsou 100 % kompostovatelné a recyklovatelné. Cílem Carrefouru je navíc do roku 2025 snížit celkový počet kontejnerů o 20 000 tun, z toho 15 000 tun bude rovněž plastových.

Zástupci řetězce se domnívají, že ve výzvě eliminace plýtvání s potravinami je potřebná kolektivní spolupráce průmyslu, distributorů a zákazníků. Carrefour svým zákazníkům umožnil přinést si vlastní bavlněné síťky, opětovně použít kartonové krabice a nákupní košíky na uchování či přepravu nákupů, čímž se výrazně snížil počet košíků u přepážek.

Mimo to se řetězec angažuje v projektech MiPlayaSinPlásticos, který se snaží zabránit odpadům na plážích nebo spolupracuje na uvedení venkovního nábytku a ručně vyráběných hraček z certifikovaného dřeva.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Španělsko.
Zdroj: El Mundo.es

• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl
• Teritorium: Evropa | Španělsko | Zahraničí