Švédská společnost H&M kvůli rostoucímu online obchodu v průběhu pandemie uzavře 250 provozoven po světě

I přes to, že má švédský oděvní gigant H&M lepší ekonomické výsledky, než se vzhledem k pandemii koronaviru očekávalo, společnost v příštím roce plánuje uzavřít prodejny po celém světě.

Švédský oděvní gigant H&M vykázal ve třetím čtvrtletí lepší výsledky, než se očekávalo. Přesto byl ale silně zasažen pandemií a očekává, že v příštím roce zavře kolem 250 obchodů po celém světě.

Čistý zisk za období od června do srpna dosáhl 1,8 miliardy švédských korun (201 milionů USD, 172 milionů eur) ve srovnání s 3,9 miliardy korun za stejné období předchozího roku. Tržby poklesly o 18,7 procenta na 51 miliard korun. Zisk před zdaněním dosáhl 2,4 miliardy korun, což je zlepšení oproti dvěma miliardám korun vykázaným v předběžných výsledcích zveřejněných v polovině září.

„Naše oživení probíhá lépe, než se očekávalo. S vyšším prodejem za plnou cenu a přísnou kontrolou nákladů jsme se ve třetím čtvrtletí vrátili k zisku,“ uvedla ve svém prohlášení Helena Helmerssonová, generální ředitelka H&M. Maloobchodníci s módou, zejména fast fashion značky jako H&M, byli pokračující pandemií tvrdě zasaženi.

V polovině dubna skandinávská společnost dočasně uzavřela přibližně 80 procent svých prodejen po celém světě. V současné době zůstávají zavřená tři procenta, tedy 166 obchodů.

Ve druhém čtvrtletí společnost H&M vykázala čistou ztrátu ve výši přibližně pěti miliard švédských korun ve srovnání s čistým ziskem 4,6 miliardy o rok dříve, zatímco tržby klesly na polovinu na 28,7 miliardy korun. V roce 2021 společnost H&M, která má kolem 5000 obchodů po celém světě, očekává, že bude tento počet muset snížit o zhruba 250 z nich.

Článek připravil kolektiv pracovníků CzechTrade Skandinávie.
S využitím zdroje: The Local




• Teritorium: Evropa | Švédsko | Zahraničí